Perth, GD ile ilgili bir konferans düzenlemek için tartışmasız en iyi yerdi; Murdoch banliyösündeki Fiona Stanley Hastanesi (FSH), 2021'den beri özel bir GD kliniği işletiyor.
RANZCP'den elde edilen rakamlar, Avustralyalı gençlerin yüzde 10'a kadar GD'ye sahip olduğunu ve vakaların pandemiden bu yana katlanarak arttığını öngörüyor.
FSH'nin pilot programı, GD'nin genellikle gizli olduğunu, yalnızca doktorlar doğrudan sorular sorduğunda ortaya çıktığını ve bazılarında okul veya üniversite reddine, işsizliğe, kumar borçlarına ve hatta saldırganlık gibi davranışsal sorunlara yol açabileceğini buldu.
Nörogelişimsel ve sosyal bozukluklar gibi farklı faktörlerin karmaşık bir karışımından kaynaklanır, ancak evdeki sorunlar da rol oynar.
FSH bağımlılığı psikiyatristi Kavita Seth, Eylül ayında Nine News'e, oyuncuların kendilerini durduramayacakları noktaya kadar oynamaları ve başka biri onları durdurmaya çalıştığında sinirlenmeleri durumunda sorunların başladığını söyledi.
Dr Seth, "Uyumaktan, yemek yemekten, okula gitmekten, okul ödevlerini tamamlamaktan, sosyal aktiviteleri tamamlamaktan daha fazla öncelik veriyorlar" dedi.
"Depresyonda ya da endişeliyseler ya da otizm ya da DEHB gibi gelişimsel bozuklukları varsa, bunu da çözmeye çalışıyoruz."
Bazı GD hastaları, oyuncular oyun kumandasını bıraktıktan çok sonra oyunun unsurlarını görmeye veya ses duymaya başladığında GTP geliştirebilirler.
Psikolog ve doktora sonrası psikoloji araştırmacısı Angelica Ortiz de Gortari, web sitesinde derlenen makaleleri ve araştırmalarıyla konuyu kapsamlı bir şekilde ele aldı .
2010 yılında yapılan bir araştırma sırasında GTP terimini icat ettiğini iddia ediyor.
Dr de Gortari, göze çarpan örneklerden birinin, bu çalışmada gerçek hayatta "sağlık barları" görmeye başlayan 17 yaşındaki bir oyuncu olduğunu söylüyor.
Oyuncu, "WoW'da (World of Warcraft) gerçekten sıkı bir oyuncu olduğumda, adrenalin pompaladığımda, insanların başlarının üzerinde sağlık çubukları görmeye başladım" dedi.
Başka bir oyuncu olan Daniel Owens, deneyimlerini Dr de Gortari'nin web sitesinde detaylandırdı.
"Geçenlerde Portal 2'yi tam olarak makalelerde listelendiği gibi oynarken deneyimledim" dedi.
“Uyku düzenimi bozacak noktaya geldi. Vücudum uykuya dalmış gibiydi ama aklım hala çalışıyordu. Sık sık yardımcı etkileşimi veya anlatıcının olduğu oyunlarda oluyor gibi görünüyor.
“Başka bir olayda, Super Mario Sunshine çıktıktan sonra, oyunu oynadıktan sonra neredeyse bir hafta boyunca bütün gece uyuyamadığımı özellikle hatırlıyorum. Bu en kötüsüydü.
"Uyanık hayatımda hiçbir zaman herhangi bir kanama yaşamadım ama bunun muhtemelen daha sık video oyunu oynayan birinin başına geldiğini görebiliyordum."
Dr de Gortari, "GTP'de gözlemlenen istemsiz olaylar yalnızca video oyunları oynamaktan kaynaklanmıyor" dedi.
"Ancak, duyusal aşırı yük, yüksek bilişsel yük, trans durumları ve duygusal katılım gibi video oyunları oynamayla ilgili (genellikle uzun süreler boyunca) temel faktörler, bu tür olayların ortaya çıkmasını kolaylaştırıyor gibi görünüyor."
Araştırmanın önemli bir kısmı, GTP'nin deneyimlediği şeyler ile psikotik halüsinasyonlar arasındaki ayrımdır ve bu da yanlış tanıya yol açabilir.
Dr de Gortari, durumun daha geniş tıp camiası tarafından yanlış yorumlanmaması için GTP'yi "açıklığa kavuşturmak" istediğini söyledi.
"GTP'nin ortaya çıkması bizi, sentetik uyaranlara maruz kalma konusundaki hassasiyetimiz ve insan zihninin hala gelecek olan teknolojik ilerlemeler nedeniyle karşı karşıya kalacağı zorluklar üzerinde düşünmeye davet ediyor" dedi.
ABC'nin Avustralya Hikayesi, Mart ayındaki bir raporda GD'yi kapsamlı bir şekilde ele aldı.
Problemli oyunlarda uzman olan Macquarie Üniversitesi psikoloğu Wayne Warburton ile konuştular.
Araştırması, çocukların yüzde 10'unun "tehlikeli oyun" belirtileri gösterdiğini ve bu grubun yüzde 3'ünün GD olarak sınıflandırılabileceğini gösterdi.
Dr Warburton, "Araştırma, ekran bağımlılığı nedeniyle çocukların ekranlar elinden alındığında oldukça agresif ve bazen de oldukça şiddetli hale gelmelerinin oldukça yaygın olduğunu açıkça ortaya koyuyor" dedi.